Khamis, 20 Disember 2012

ANDAINYA AKU



Sayang..
Andainya aku
pergi dahulu sebelummu
jangan kaukecewa
jangan kaubersedih duka
sudah takdir yang maha Esa
redha dengan aturanNya

mungkin itu hanya sementara
sampai ketiakanya
diri ini akan kaulupa jua
hidupmu harus diteruskan juga..

Tapi...
andainya takdir menentukan
dirimu pergi dahulu sebelumku
tentu dunia kuakan kelam
pasti aku akan merana
sepi dan rindu pasti menemani kalbu..

Tiada lagi gurau senda
tiada lagi bahagia
dan keindahan tika bersama
yang tiggal hanya derai air mata

Sayang...
aku tak sanggup kehilanganmu
aku tak sanggup...
melihat kaupergi  sebelumku
sungguh.. aku tak sanggup..

Oh Tuhanku...
aku tahu..bertemuan dan berpisahan
sudah menjadi lumrah kehidupan..
hidup dan mati di tanganMu...

Andainya.. aku pergi dahulu
sebelum dirinya..jagailah dia..
kerana aku sangat menyayanginya...
dan terlalu mencintainya yaAllah....

Syidah Ida
Dikemaskini 20/12/2012
Di ilhamkan 9/12/2011

Tiada ulasan:

Catat Ulasan