Rabu, 5 Disember 2012

AKU TAK MENGERTI

Aku tak mengerti
mengapa sering terjadi
berbalahan di sana sini
sakit menyakiti
hasad dan dengki
sesama sendiri

sedang hidup cuma sekali
harus berbaik sangka
saling menyayangi
kasih mengasihi
hormat menghormati

mungkin jika semua manusia itu
tahu akan tujuan ia dilahirkan
diciptakan
untuk menjadi hkalifah di muka bumi Allah
pasti tiada kekejaman terjadi
pasti tenang dan damai dunia ini
pasti hidup bahagia sekali..

dan aku yakin sekali
Allah juga membenci permusuhan
kekejaman
dan bercakaran sesama islam
aduhai....
siapa aku untuk meminta

namun aku hanya inginkan
sebuah kedamaian
ketenangan
kebahagiaan
kerana aku adalah aku
yang ingankan bahagia

tetapi mengapa mereka
gemar bersengketa
mendabek dada
konon mereka lebeh bijak
lebih kuat
lebeh hebat

aduhai...
sedarlah diri sebelum terlewat
ingatlah pada hukum Allah
kembalilah pada kebenaran
hentikan kesombongan
yang hebat dan kuat cuma Dia
kita cuma hamba
dan tidak sempurna...


Syidah Ida
06/12/2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan