Khamis, 3 Januari 2013

KAMU YANG TERBAIK



Aku mengenalimu
tanpa pertemuan, tanpa berjabat tangan
tiada bicara atau mendengar suara
hanya dengan sebaris kata
salam perkenalan

maka terjalinlah sebuah ikatan
dalam ukwah persahabatan
kita melakar berbagai cerita
bersenda dan berkongsia cerita
dalam suka dan duka
persahabatan kita terjalin mesra

adakah esok
masih sama seperti ini?
gembira walau dalamapa jua rintangan
tiada dusta mengiringi tiap bicara

andai esok
aku terdiam dan membisu
jangan kaukata aku sombong
usah kaumenyangka aku membenci

mungkin aku tidak berdaya
atau mungkin aku telah pergi
bertemuNya ke alam abadi
menyahut seruan Ilahi..

ampunlah aku
maafkanlah kesalahanku
halalkan tiap baris kata-kata indahmu
yang akan kuabadikan dalam hatiku

selama menjadi sahabatmu
kamulah yang terindah
diantara yang terindah
dan kamulah sahabat jiwaku
kerna kamu yang terbaik

andai esok masih ada ruang
aku ingin menjadi yang terbaik selamanya
di hati dan jiwamu..

Syidah Ida
4/1/2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan