Sabtu, 30 Mac 2013

SEPI ITU MILIKKU



Takkala aku termangu sendirian
di sudut kamar nan usang
aku kesepian tanpa teman
setelah kaujauh dariku
melayari duniamu yang baru..

Di sini aku..
bagai mawar kesepian
terbuang bagai dedaun
kering berguguran
tanpa arah ke mana nak kutuju
tanpa pedoman ke mana
harus kubawa hati..

Sepikah aku?
rindukah aku?
resah ini tiada siapa yang tahu
hanya kuserahkan segalanya
kepada Tuhan yang Esa
hanya kepadaNya jua
kuajukan segala pinta..

Dalam sepi hati ini
kutadah kedua tangan
lalu bermohon kepadaNya
berikanlah aku kekuatan
tabah dalam menghadapi liku hidup
di alam penuh onak dan duri
semoga damai meresap ke dalam diri...

Ya Tuhan..
Jadikanlah sepi ini indah
agar aku tenang mengingatimu
agar aku tabah meladini sepi
andai begini takdir yang aku jalani
aku redha menerima takdir yang tertulis

Dalam sepi yang merajai hati
berilah aku kebahagiaan
kesyukuran, ketabahan
tenang dalam menghadapi ujian
dan merasa nikmat bahagia
mendampingiMu ya Ilahi Rabb...
S/IDA-30,3,2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan