Rabu, 20 Mac 2013

SEHAMPAR HARAPAN

Engkau memjadikan aku semakin tabah
di saat aku lemah dan hampir rebah
berbual denganmu tenang jiwaku
bercanda denganmu ceria hatiku..

Di matamu ada damai abadi
di hatimu tersemat tetenangan nurani
bagai air tenang yang mengalir
melenyapkan resah yang mampir..

Maafkan aku..
jika aku tak sekuat yang disangka
maafkan aku, andai aku tak seperti
yang di duga..

Aku insan lemah..
dan terkadang aku jua keliru
dalam diam aku masih mencuba
untuk kembali kuat dan tabah..
seperti aku yang dulu...

Namun kuyakin
suatu waktu aku kan bangkit
suatu waktu ria akan kugapai
bahagia yang pernah hilang
akan kembali bertandang

bersama sehampar harapan
yang tak pernah terlenyapkan..

S/IDA-20,3,2013-5;57pm

SEHAMPAR HARAPAN


Engkau memjadikan aku semakin tabah
di saat aku lemah dan hampir rebah
berbual denganmu tenang jiwaku
bercanda denganmu ceria hatiku..

Di matamu ada damai abadi
di hatimu tersemat tetenangan nurani
bagai air tenang yang mengalir
melenyapkan resah yang mampir..

Maafkan aku..
jika aku tak sekuat yang disangka
maafkan aku, andai aku tak seperti
yang di duga..

Aku insan lemah..
dan terkadang aku jua keliru
dalam diam aku masih mencuba
untuk kembali kuat dan tabah..
seperti aku yang dulu...

Namun kuyakin
suatu waktu aku kan bangkit
suatu waktu ria akan kugapai
bahagia yang pernah hilang
akan kembali bertandang

bersama sehampar harapan
yang tak pernah terlenyapkan..

S/IDA-20,3,2013-5;57pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan