Sabtu, 27 Oktober 2012

DOA KUMALAM INI


Ya Allah...
Dalam kesepian malam..
Kubersujud dan berserah kepadaMu
Semuga Engkau berikan damai jiwa ini
Dalam meniti liku kehidupan
yang terbatas..

KeampunanMu kupinta jua,
KeridhaanMu kupohon..
Di sepanjang titian hidup ini
PetunjukMu selamanya harapkan...

Berilah Hidayah dan perlindunganMu
Berkatilah tiap detak jantung dan nafas ini..
Rahmatilah aku dalam hidup
jua sesudah aku bertemu denganMu kelak..

Ya Allah..
jadikan aku insan yang selalu mengingatiMu
Insan yang mengingati tentang kebesaranMu
Tentang adanya kehidupan sesudah mati..
Tentang adanya balasan tiap dosa-dosa..

Ya Allah..
Tiada daya upaya diri ini
Melainkan Engkau jua ya ALlah..
Golongkanlah aku dari orang-orang
yang Engkau berikan petunjuk..

Kasihilah aku ya Allah
Begitu jua ibu dan bapaku
Dan sahabat-sahabatku sekalian..ya Allah....
Amin..ya Rabbalalamin......

Syidah Ida
28/10/2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan