Isnin, 4 Julai 2011

CORETAN RINDU BUATMU

Dikeheningan sore yang indah ini.
.ku disini disudut kamar sepiku.
.ditepi jendela..memandang keluar penuh asyik..
keindahan senja yang mempersona pandangan,
syahdu jiwaku disaat ini,dengan sepi alam maya,
aduhai inginku kongsikan bersama denganmu,,
andainya kau disisiku disaat ini,
tentu menambahkan lagi indah warna dunia senjaku.
.tapi kau jauh disana,mungkin disana
senjamu lebih menawan,lebih mempersona.
.atau mungkin jiwamu yang berwarna indah..kau tahu..?
disaat ini dan tika inilah jiwaku
dibalut dengan rasa sepi yang terlalu dalam.
.seperti dalamnya perasaan rinduku..
rindu yang tak terbatas,biar pun antara kita terlalu jauh
dan terbatas segala hasratku,,tok menyampaikan rasa..
kasih sayang padamu..tapi aku harapkan kau disana
tak pernah lupakan aku..biar pun dalam apa jua kadaan
jangan pernah kau lupakanku sepertimana aku sentiasa
merinduimu..lebih lebih lagi tika senja menjelang
ketika kesepian memuncak..dan tika itu wajahmu pun hadir..
bersama indah dikala senja...namun begitu aku yakin
bahawa kesuraman ini tak akan lama,setelah esok fajar menyinsing
pasti pancaran suria akan hadir bersama harapan
aku pasti..jika kesabaran dan ujian kita lalui..bahagia pasti
datang menjelang....dan aku tak sabar menanti saat itu..
Tapi..aku tabahkan hati untuk memanti,biar pun penantian itu
sangat menyiksakan..untuk saat itu aku sudahi dulu coretanku ini
pertemuan yang bahagia itu ku ucapkan salam penuh kerinduan
buatmu,,
SJ

Tiada ulasan:

Catat Ulasan